Magyarország útjain egyre több a külföldi rendszámú, de magyar állampolgár által vezetett autó. Az első hullámban érkező szlovák rendszámú járművek áradata áruterítés után megjelentek a német, osztrák és ukrán rendszámú kocsik, de már tengeren túli rendszámok is feltűnnek. Ha a találkozás „káreseményhez” vezet, bonyolult ügymenetnek nézünk elébe — a K&H Biztosító szakértői véleménye szerint.

A külföldön forgalomba helyezett belföldi szállítás és belföldi fuvarozás gépjárművekre nem Magyarországon kell biztosítást kötni, hiszen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást a gépjármű telephelye szerinti országban kell intézni. Ha tehát egy gépjármű telephelye Szlovákia, esetleg Ukrajna,áruterítés  akkor az adott országban kell fizetni a kötelező biztosítás díját, ez minden országban a forgalomba helyezés, illetve forgalomban tartás feltétele. A károk fuvarozás szállítás esetében ebből adódóan a kárrendezés sembelföldi áruterítés a megszokott ügymenet szerint zajlik, hanem nemzetközi kárként, ahol a károkozó külföldi, a káresemény helye pedig Magyarország, függetlenül attól, hogy a károkozó esetleg tökéletesen beszél magyarul. A baleset bekövetkezésekor belföldi szállítás belföldi fuvarozás a hagyományos EU standard kárbejelentő nyomtatványt kell kitölteni, ez megegyezik a hazai gyakorlattal.