Az EU legnagyobb, környezetvédelemmel foglalkozó konferenciájának idén több szponzora is akadt, ami számos civil szervezetet felháborított, ugyanis olyan nagyvállalatok támogatták az eseményt, mint a Coca-Cola, vagy a brazil etanolgyártók szövetsége.

A Demarche nevű fuvarozás szervezet aktivistái a Coca-Cola PR-vezetőjének szállítás felszólalásakor két vörös lepedőt emeltek fel, megakadályozva felszólalását, amiken fuvarozás az és ‘A BP, a Coca-Cola és más bűnözök szponzorálják ezt az eseményt’, illetve A ‘GreenWeek annyira zöld, mint ez a molinó’ szállítás feliratok voltak olvashatók. Körülbelül negyed óra után folytatódott a konferencia.

A felszólalók közül többen is szóvá tették, hogy mivel fuvarozás a fogyasztók egyre nagyobb része tartja fontosnak olyan termékek szállítás vásárlását, amik kevésbé szennyezik a környezetet, a gyártók között verseny indult meg, hogy ki tudja zöldebbnek láttatni magát, pedig a marketingen kívül fuvarozás sokszor ez semmi mást nem jelent. Pauline Desforges, az Ogilvy szállítás globális fogyasztói felméréseit ismertetve rámutatott, hogy a fejlett és a fejlődő országokban is évről évre egyre többen tartják fuvarozás fontosnak a környezetvédelem problémáját, és egyre többen hajlandóak többet is fizetni olyan termékekért, fuvarozás melyeknek elállítása során az ökoszisztémára való hatását megpróbálják szállítás csökkenteni. fuvarozás A környezetvédelmet komolyan vevő cégek azt szeretnék elérni, hogy legyen egy egységes címkézési rendszer, fuvarozás minden terméken tüntessék fel az előállításához szükséges széndioxid szállítás kibocsátást, az ökológiai rendszerre kifejtetett hatását – például fuvarozás mennyi vizet vagy veszélyes anyagot kellett felhasználni.

Így valóban lenne a vásárlóknak fuvarozás választási lehetőségük, nem csak a ma már szinte minden terméken szereplő öko, zöld emblémák és címszavak fuvarozás alapján. Salvatora Gabola, a Coca-Cola európai PR igazgatója úgy fogalmazott, hogy ők olyan üdítőket fognak gyártani, amire kereslet mutatkozik. Ha a fogyasztók ‘ökológiailag érzékeny’ üdítőket szeretnének vásárolni – bár még nem fuvarozás tudják, hogy ez milyen is lehet – ők azt fogják gyártani. A cég környezetvédelmi elkötelezettségét viszont megkérdőjelezi például az is, hogy idén az indiai Kerala tartományban a bíróság elítélte a vízkészletek kimerítéséért és fuvarozás a termőföld és a vizek szennyezéséért.

Angolul megjelent a szállítás green-washing (zöld-mosás) kifejezés is a brain-washing (agymosás) analógiájára, mivel egyre több vállalat próbálja magát környezetvédelmileg fuvarozás elkötelezettként elkötelezni, de a valóságban sokszor nem változtatnak üzletmenetükön. Németországban az atomerőművek üzemeltetőinek reklámja váltott ki nagy felháborodást szállítás még korábban, amiben az atomenergiát fuvarozás teljesen környezetbarát, zéró széndioxid-kibocsátású energiaforrásként állítják be, fuvarozás elfeledkezve az urán bányászatához szükséges üzemanyagtól, a bányák környezeti terheléséről és az atomhulladék fuvarozás máig nem rendezett hosszú távú tárolásáról.

A brazil etanolgyártók szövetsége (UNICA) fuvarozás termékük környezetvédelmi értékeit próbálta bemutatni, pedig a kutatók szerint minimum megkérdőjelezhető a bioüzemanyagok pozitív hatása a környezetre. Stefan Birngezu, a Wuppertal Institute kutatója 30 éves fuvarozás modellszámításai szerint, ha teljesülnek a fejlett országok 10 százaléknyi bioüzemanyag felhasználására vonatkozó tervei, akkor a teljes termelési folyamat során több széndioxid kibocsátás keletkezik, mintha fuvarozás benzint égetnék el. És ehhez 100-500 millió hektárnyi termőterületet is el kell venni az erdőktől vagy az élelmiszer termeléstől, miközben a Föld lakossága növekszik.

Forrás: muszakiforum.hu