A rendőrség és az autópálya kezelője is javaslatot tett az M6/M60-as autópályán a sebességkorlátozások egy részének feloldásáaátadása óta folyamatosan érkeznek szerkesztőségünkbe a sztráda baranyai szakaszán érvényes sebességkorlátozásokra vonatkozó bírálatok. A hírportálunkra érkezett észrevételek főképp a szakasz jelentős részén elrendelt száztíz kilométeres korlátozást kifogásolják. A fórumozók különösen a rendőrség múlt heti akcióját követően ütöttek meg kritikus hangnemet, amikor is belföldi  szállítás Elképzelhető azonban, hogy a korlátozások egy részét már a közeli jövőben feloldhatják.

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) belföldi szállítás állásfoglalást adott ki az ügyben. Ebben többek között azt írták, hogy a közúti jelzőtáblákat – beleértve a sebességkorlátozó táblákat is –, a jóváhagyott terveknek megfelelően helyezték el a sztrádán az építkezés részeként. A forgalomba helyezési engedély azonban lehetővé teszi, hogy az üzemeltetés során szerzett tapasztalatok alapján a sebességkorlátozásokat felülvizsgálják.

Szemeti Gábor, a koncessziós társaság képviselője belföldi áruterítés érdeklődésünkre elmondta, a sebességkorlátozásra vonatkozó javaslatukat elkészítették. Ezek nyomán az érintett hatóságokkal közösen, várhatóan júniusban helyszíni egyeztetésre kerül sor. A bejárás eredményének függvényében, azt követően kezdheti meg a közút kezelője a forgalomtechnikai beavatkozásokat, azaz például a táblák leszerelését.

Dr. Pataki Éva, a Baranya Megyei Rendőr főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője úgy fogalmazott, a rendőrség szintén elkészítette javaslatait, ezek egy része ugyancsak a sebességkorlátok feloldására vonatkozik.

A végső döntést az ügyben a Nemzeti Közlekedési Hatóság hozza meg. A korlátozások egy részének feloldására feltehetően sor kerül, azonban nem tanácsos megfeledkezni arról, hogy a döntésig a jelenlegi szabályozás az irányadó.

A tolnai szakaszon rosszabb a statisztika

A Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság közlése szerint a megyében a sztráda északi részén jóval több baleset történt, mint a délin, ezért ott a jövőben gyakoribb lesz a sebességmérés. A teljes Tolna megyei szakaszon két hónap alatt tizennégy baleset történt, ezek közül kettő járt sérüléssel. A rendőrség tapasztalatai szerint egyébként a szóban forgó szakaszokon az autósok gyakran a belföldi szállítás biztonsági övet sem kapcsolják be, ezért sok helyszíni, közigazgatási bírságot kellett kiszabniuk. Áprilisban egy nagyszabású akcióban három óra alatt nem kevesebb, mint hetvennégy autóst mértek be, akik 150 km/óra feletti sebességgel hajtottak az ott megengedett a százharminc helyett.