Erős, főként környezetvédelmi indíttatású nyomás nehezedik az Európai Bizottságra, hogy 10-ről 6,8 százalékra mérsékelje azt az arányt, amelyet a felhasznált üzemanyagokon belül a megújulóknak 2020-ra el kell érniük.

A legújabb brüsszeli, illetve franciaországi tanulmányok ugyanis azt mutatják, hogy a bioüzemanyagok előállítása a korábban feltételezettnél nagyobb környezeti és gazdasági hátránnyal jár. Ugyanakkor ahhoz, hogy a megcélzott részarány módosítását mérlegelni lehessen, először a vonatkozó uniós direktíva megváltoztatására kellene javaslatot tenni.

A magyarországi termelés a terménytöbbletre, a kihasználatlan mezőgazdasági területekre és a mezőgazdasági hulladék hasznosítására alapul, de itthon is felmerültek belföldi fuvarozás környezetvédelmi aggályok, például a később kiemeltté nyilvánított dunaföldvári áruterítés, kabai és dunaalmási beruházások.