A Magyar Közút Nonprofit Zrt. minden hadra fogható embere és gépe a télen keletkezett úthibák megszüntetésén dolgozik. A társaság kátyúzási munkáit immár nagyban segíti a jó és enyhe tavaszi időjárás, így a Közútkezelő az utóbbi napokban, hetekben már át tudott térni a tartósabb megoldást jelentő meleg kátyúzási technológiára. A cég a kátyúzási munkáit ütemterv szerint, folyamatosan végzi -áll a Magyar Közút közleményében.

A téli nagy csapadékmennyiség és a nagy hőingadozások rendkívüli módon kedveztek a kátyúképződésnek az elöregedett burkolatú közúthálózaton.Belföldi fuvarozás A társaság 77 üzemmérnökségének egy-egy brigádja, ha az időjárás engedte, télen is dolgozott az úthibák megszüntetésén. “A meleg idő beköszöntéig sajnos a technológiai akadályok miatt nem tudunk látványos javítási munkákat végezni, télen mindig több kátyú keletkezik, mint amennyit meg tudunk szüntetni ” – mondja erről Zsupponits Jenő, a Magyar Közút vezérigazgatója.

A vezérigazgató elmondta, hogy a Közút 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója most már meleg aszfalttal folyamatosan, ütemterv szerint végzi az úthibák kijavítását. “A kátyúzási munkák mellett külső vállalkozók bevonásával nagyfelületű burkolatjavítási programot is indított az elmúlt napokban társaságunk, így már jóval nagyobb esély adódik a kátyúk számának látványos belföldi csökkentésére – mondta el a vezérigazgató. A balesetveszélyes úthibákat a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk, a főútvonalakon fuvarozás és a forgalmasabb útszakaszokon lévő kátyúk megszüntetése pedig elsőbbséget élvez.”

A társaság az általa üzemeltetett 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton jelenleg mintegy 120 ezer betömetlen kátyút tart nyilván annak ellenére, hogy az első negyedévben csaknem 10 ezer tonna aszfalt felhasználásával már több mint 207 ezer úthibát szüntettek meg a cég szakemberei, összesen 1,3 milliárd forint értékben.

A Közútkezelő a közlekedők közreműködését és megértését kéri, mert bár folyamatosan javítják a kátyúkat, sok helyen még most is táblákkal kell felhívni a figyelmet egy-egy nagyobb kátyúra, vagy rosszabb útszakaszra. A cég hangsúlyozza, hogy ezek nem kint felejtett táblák, belföldi fuvarozás a biztonságos közlekedés feltételei bizonyos szakaszokon csak a sebességkorlátozás betartásával teremthetők meg. Amennyiben a közlekedők az út- és látási viszonyoknak, valamint a kihelyezett táblák  fuvarozás jelzéseinek megfelelően közlekednek, akkor a balesetveszély és a kátyúkár is minimálisra csökkenthető.