A Mol árai felkeltették a Gazdasági Versenyhivatal figyelmét, amely eljárást indított a cég ellen gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt.

Az üzemanyagárak alakulása a GVH szerint számos tényező együttes hatásával belföldi szállítás  magyarázható, így azokat befolyásolja többek között a jövedéki adó mértékének, a kőolaj világpiaci árának, valamint a forint dollárhoz viszonyított árfolyamának változása is. Az üzemanyagárak elmúlt időszakban történt szignifikáns változásai ugyanakkor felvetik, hogy mindez mennyiben vezethető vissza a fent említett tényezőkre, illetve ehhez mennyiben járul hozzá esetleges gazdasági erőfölényén áruterítés alapuló indokolatlan árazása.

Ezen okok elkülönítését a GVH szükségesnek tartotta versenyfelügyeleti eljárás keretében megvizsgálni, ezért 2010. május 11-én versenyfelügyeleti eljárást indított a Mollal  szemben, mivel észlelései és a rendelkezésre álló piaci információk alapján felmerült annak a gyanúja, hogy a Mol üzemanyagpiacokon 2006. január 1. óta alkalmazott nagykereskedelmi árai túlzottan magasnak minősülnek, amelynek érezhető hatása lehet a kiskereskedelmi árakra is.

A GVH a Mol piaci tevékenységét az elmúlt 15  évben közel húsz versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálta. Ezek nagy része a Mol akvizíciós áruterítés tevékenységével, vagy egyes üzletágainak, leányvállalatainak kiszervezésével volt kapcsolatos. A GVH a Mollal szemben két erőfölényes, egy versenykorlátozó megállapodásra vonatkozó, valamint egy fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának tilalmába ütköző magatartással kapcsolatos eljárást folytatott le, melyeket a versenyhivatal jogsértés megállapítása nélkül zárt le.

A Mol nagykereskedelmi árazását  vizsgáló versenyfelügyeleti eljárások során 2001-ben és  2004-ben  megállapította a cég gazdasági erőfölényét az üzemanyag Magyarország területére kiterjedő nagykereskedelmi piacán, de az alkalmazott raklapos áru szállítás árakat nem minősítette túlzónak.