A TÖBB HELYEN BEHARANGOZOTT GAZDASÁGI ÉLÉNKÜLÉS ELLENÉRE A KÖZÚTI FUVAROZÓK MÉG MINDIG NEM ÉRZIK A KERESLET EMELKEDÉSÉT, MIKÖZBEN KIADÁSAIK FOLYAMATOSAN NÖVEKEDNEK. A TÚLÉLÉST AZ EGYSÉGES FELLÉPÉSSEL ELÉRHETŐ KÖLTSÉGCSÖKKENTÉSEK ÉS A LEGKORSZERŰBB TECHNOLÓGIÁKKAL MEGVALÓSÍTHATÓ TELJES KONTROLL JELENTI.


A fuvarozás az a terület, mely a gazdaság visszaesését az elsők között sínyli meg, a fellendülést azonban csak késéssel érzékeli.Jelenleg 19 ezer közúti fuvarozó vállalkozás működik Magyarországon, ami ezres csökkenést jelent a tavalyi létszámhoz képest. A hazai haszongépjármű állomány – 70 000 darab – ugyan nem csökkent, a szektor teljesítménye mégis 6 százalékot esett az elmúlt időszakban.

Az egyébként is kétségbeejtő gazdasági helyzetet az állami intézkedések csak nehezítik.A fuvarozás jelentősen túladóztatott a szektor, az üzemanyag jövedéki adója például 8 százalékkal magasabb, mint a környező országok átlaga. Ez a benzinkutaknál 10 forint többletköltséget jelent literenként. Az ágazat nemzetközi versenyképességével is vannak gondok, Szlovákiában például nincs iparűzési adó, ott az üzemanyag-megtakarításból is sokkal többet lehet átadni adómentesen a sofőröknek, stb.
A szektor mintegy 130-140 ezer ember megélhetését biztosítja. A vállalkozások közül nyolcezren vesznek részt a nemzetközi forgalomban, mintegy 35 ezer jármű lépi át több-kevesebb rendszerességgel az országhatárt. Bár a közúti fuvarozás önmagában is jelentős gazdasági erővel bír – 6 százalékkal járul hozzá a magyar GDP-hez –, az egyes cégek önmagukban kiszolgáltatottak. A jelenlegi, kíméletlen nemzetközi árharcban a költségek csökkentése a túlélést jelentheti, így az egyesület által összefogott és képviselt vásárlóerő révén biztosított kedvezmények minden korábbinál fontosabbak.